28 czerwca – STRAJK TRANSPORTU

Cześć.

Poniżej postulaty, które zostały ogłoszone w kontekście strajku planowanego na 28 czerwca. Tak jak piszemy na FB jesteśmy po prostu za. Europejskim populistom już całkiem się w głowach pomieszało. Im ograniczenia w transporcie nie zaszkodzą, raczej nikomu nie pomogą, a tylko spowodują chaos i wzrost cen na rynkach europejskich i kolejną stagnację. Niestety nie ma chyba szans by polski czy rumuński rząd sobie z tym poradził. Choć faktycznie Rumuni dzięki swojej prezydenturze ostatnio robili co mogli. Żółte kamizelki niestety nie wiele zdziałały przeciwko Macronowi (to Francuzi forsują anty busiarskie przepisy), ale w Czechach wygląda na to, że manifestacje obalą premiera. Czyli w pospolitym ruszeniu siła. Stać nas na to? Jeśli zgadzacie się z tym co poniżej może warto się przyłączyć?

Chcemy wierzyć, że żyjemy w wolnej Europie zatem Wasz wybór.

Postulaty transportowców.

1. Zniesienie jakichkolwiek administracyjnych limitów ilości operacji transportowych wewnątrz EU. Niech steruje tym po prostu wolny rynek zgodnie z ideą powstania EU. Nie oznacza to jednak dowolności w systemie pracy kierowcy, który musi uwzględniać prawo kierowcy do odpoczynku oraz powrotu do domu co określony czas np co 4 czy 6 tygodni;

2. Zniesienie obowiązku tworzenia dokumentacji pracowniczej w języku kraju w którym wykonywany jest transport i wydanie zakazu nakładania obowiązku tworzenia takiej dokumentacji, powoływania przedstawicieli itd;

3. Objęcie transportu międzynarodowego i kabotaży jednolitym podatkiem VAT odprowadzanym do kraju w którym zakończono transport lub na rachunek EU;

4. Ujednolicenie w całej EU w jednym akcie prawnym wszelkich zasad przeprowadzania operacji transportowych i zakaz stawiania dodatkowych wymogów w jakiejkolwiek formie przez poszczególne państwa członkowskie;

5. Powstanie jednolitego ogólnoeuropejskiego funduszu emerytalnego dla kierowców międzynarodowych i objęcie ich jednolitymi w całej EU zasadami wynagradzania;

6. Uproszczenie systemu rozliczenia czasu pracy kierowców;

7. Wprowadzenie zakazu terminów płatności za transport dłuższych niż 30 dni;

8. Obowiązkowa implementacja przez wszystkie kraje EU przepisów o elektronicznym liście przewozowym;

9. Uaktualnienie Konwencji CMR poprzez dostosowanie jej do technologii XXI wieku oraz zobowiązanie wszystkich krajów EU do ujednolicenia przepisów prawa przewozowego;

10. Wprowadzenie jednolitej w całej EU stawki minimalnej za pracę na stanowisku kierowcy;

11. Wycofanie się z projektu prowadzenia tachografów dla pojazdów do 3500 kg DMC i zakaz wprowadzenia takiego wymogu przez Państwa członkowskie;

12. Wprowadzenie obowiązku ubezpieczenia spedycji od bankructwa.

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim!

Komentarze do artykułu

Komentarze