08 lutego 2018 roku Inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego we Wrocławiu prowadzili kontrole ukierunkowane na eliminowanie z ruchu przeładowanych pojazdów poruszających się po drogach Wrocławia.
Działania miały na celu przeciwdziałanie patologiom związanym z przewozami ładunków o nadmiernym ciężarze oraz sprawdzenie stanu technicznego pojazdów.
Inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego we Wrocławiu poruszając się nieoznakowanym radiowozem ok. godziny 9:00 zatrzymali do kontroli drogowej pojazd ciężarowy o dmc do 3,5 tony.
Pojazdem przewożono ładunek 10 m3 drewna kominkowego. Pojazd poddany został ważeniu przy użyciu wag samochodowych. Rzeczywista masa pojazdu przewożącego drewno kominkowe wyniosła aż 9500 kg. Biorąc pod uwagę, że pojazd miał w dowodzie rejestracyjnym określoną masę całkowitą – 3500 kg, wynik był zatrważający. Jak się później okazało ww. pojazd dystrybutora drewna kominkowego był już wielokrotnie kontrolowany przez ITD wówczas jego rzeczywisty masa całkowita wynosiła kolejno 9,5 t i 10,7 t.
Ponadto w toku kontroli inspektorzy ujawnili:
– umieszczenie na pojeździe ładunku w sposób naruszający stateczność pojazdu
– niezabezpieczenie ładunku umieszczonego na pojeździe przed zmianą położeni
– brak wymaganych dokumentów – dowodu rejestracyjnego pojazdu
Kontrola stanu technicznego pojazdu wykazała usterki zagrażające bezpieczeństwu, jednakowoż zatrzymanie dowodu rejestracyjnego pojazdu okazało się niemożliwe, gdyż kierujący nie posiadał wymaganego dokumentu w pojeździe. Tłumacząc się, iż go zagubił.
Źródło: Daniel Woźniak/Insekcja Transportu Drogowego Wrocław