Wszyscy producenci produkują teraz niezawodne auta. Tzn chcieliby by były niezawodne w czasie gwarancji, a potem niech się dzieje co chce. Niestety jest jak jest, dlatego na latanie po Europie, a szczerze mówiąc i Polsce jak się ma ładunki terminowe (a są inne?), warto kupować nowy samochód.
Z tymi nowymi, nowymi modelami niestety często jest tak, że czegoś tam konstruktorzy nie dopatrzyli na etapie projektu czy badań i trzeba coś poprawić w całej partii produkcyjnej, czasami nawet w całej produkcji. Jeśli jest to usterka istotna, to prowadzone są tzw. akcje serwisowe. Producent ma wtedy obowiązek poinformować każdego nabywcę auta oraz zgłosić taką akcję do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Tak więc na stronie UOKiK TUTAJ znajdziecie wszystkie takie akcje zw z samochodami.
Zajrzeliśmy tam, bo choć już 27 listopada Renault podał informację o akcji dla Mastera zw. z filtrem oleju napędowego, to do jednego z Busiarzy list dotarł dopiero teraz. Usterka w tej akcji to, cytując „możliwość pojawienia się hałasu w komorze silnika, i w wyjątkowych sytuacjach, wystąpienie wycieku olej napędowego” nie brzmi jakoś dramatycznie, ale chyba im szybciej to wymienić tym lepiej. Poza tym mając świadomość możliwości jej wystąpienia samemu można na to zerknąć.
Tak więc postaram się na bieżąco dla Was śledzić stronę UOKiK. Jak będziecie mieli też jakieś sygnały o tego tupu akcjach w busach informujcie nas. Przekażemy to na portalu.
Przy okazji linki do ostatnich akcji serwisowych zw. z dostawczakami z roku 2017.
- Renault Master filtr oleju napędowego
- Ranault Kangoo obudowa kierownicy
- Renault Traffic złe ciśnienie w oponach
- Opel Movano filtr oleju napędowego
- Opel Movano burty boczne
- Opel Vivaro wahacz
- Ford Ranger linka zmiany biegów
- Ford Ranger czujnik prędkości
- Ford Ranger blokada oparcia siedzenia
- Fiat Ducato przewód EGR
- Peugeot Expert nakrętka serwa
- Peugeot Expert przeciek wody
- VW Caddy zbiornik gazu ziemnego
- Mercedes Vito poduszki powietrzne
- Mercedes Vito pierścień łożyska piasty
- Mitsubishi Fuso przewody paliwowe
- Mercedes Citan przewody hamulcowe
- Citroen Jumpy przekaźnik
- Citroen Jumpy dokręceni kół
Szczególnie warto zwrócić uwagę na usterkę przewodu EGR w Fiacie Ducato bo to prawie 4 tys. sztuk sprzedanych w Polsce. Za to usterki w Mecedesie Vito naprawdę brzmią niebezpiecznie.
Jeszcze jedna uwaga, a właściwie prywatne doświadczenie. Jakiś czas temu w mojej 5 letniej japońskiej osobówce zaczął hałasować pasek, a właściwie rolki paska. Cóż, auto ma 150 tys, zdarza się. Kupiłem części, wymieniłem – jakieś 400 zł w plecy. Po kilku dniach, przez przypadek, dowiedziałem się, że była na to ogłoszona akcja serwisowa i gdybym przed naprawą odezwał się do autoryzowanego serwisu miałbym naprawę gratis.
Redakcja.