Czy to koniec wyjazdów 3/1?

W dniu dzisiejszym w Paryżu podpisano porozumienie pomiędzy takimi krajami tzw. Starej Unii jak Niemcy, Francja, Austria czy Italii, które dążyć będzie do ograniczenia możliwości nocowania przez kierowców w weekendy w kabinach aut.

O co chodzi? A no o to że Polski transport to co drugie auto na Europie. Partnerzy porozumienia chcą aby kierowcy musieli wracać na weekendy do kraju. Pod pozorem walki z dumpingiem socjalnym jak to nazywają chcą bronić swojego rynku, a właściwie swoich firm transportowych.

Francuzi i Niemcy podtrzymali w mocy wcześniejsze zakazy noclegu w kabinie. Podtrzymano także stawki wynagrodzenia minimalnego, które jak wiemy sprawiają transportowcom wiele problemów, ale do tej pory nie spowodowały jakichś znaczących zmian na rynku.

Od 1 lutego możemy spodziewać się zakrojonych na szeroką skalę kontroli w krajach gdzie obowiązuje stawka minimalna oraz przepisy o delegowaniu pracowników. Zarówno Francja jak i Niemcy mają zielone światło do jeszcze szczegółowych kontroli. Jak to odbije się na Polskich przewoźnikach a w szczególności na kierowcach zawodowych transportu lekkiego.

Można spodziewać się, że zaczną rosnąć w siłę te firmy które mają po kilkanaście, kilkadziesiąt busów. Stać je na obsługę prawną, przedstawicielstwo we Francji czy np „wymianę” kierowców poprzez transport osobowy z i do kraju. Także jednoosobowy „żeglarz” który sobie sterem=kierowcom i okrętem= własny bus ma szansę się „obronić” przed takimi przepisami. Jak zwykle najtrudniej będzie tym średnim co mają kilka busów. Wierzymy jednak, że sobie poradzimy. W tym roku będziemy na bieżąco informować o zmianach przepisów i podpowiadać jak na nie reagować. W szczególności zachęcamy do udziału w konferencjach i spotkaniach jednoczących Busiarzy bo w jedności siła.

 

 

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim!

Komentarze do artykułu

Komentarze

O Mateusz Urbaniak 201 artykułów
Redaktor portalu.