Z najnowszych danych PZPM wynika, że Fiat zachował pozycję lidera na naszym runku. Co prawda w porównaniu do marca 2015 udział marki Fiat spadł o 1 procent, ale jego przewaga nad następnym na liście Renault jest tak duża, że wydaje się ona niezagrożona.
W marcu 2016 roku sprzedano 5342 aut dostawczych, czyli o 590 więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku. Największy wzrost sprzedaży z pierwszej piętnastki zanotował Hyundai (185 proc.), co oczywiście wiąże się z wprowadzeniem nowego modelu – H350. Ciekawe czy ten wzrost utrzyma się w następnych miesiącach i pozwoli marce przenieść się wyżej w statystykach sprzedaży.
Cztery marki odnotowały spadek, a największy dotyczy Toyoty, która jak na razie za bardzo nie ma czym rywalizować z konkurencją.
Modelem, który najbardziej ciągnie sprzedaż Fiata w tej kategorii niezmiennie pozostaje Fiat Ducato.
Sprzedaż aut dostawczych o DMC poniżej 3,5t (marzec 2016)
1. Fiat — 1168 sztuk, udział w rynku 21,86 proc.
2. Renault — 772 sztuk, udział w rynku 14,45 proc.
3. Ford — 536 sztuk, udział w rynku 10,03 proc.
4. Peugeot — 531 sztuk, udział w rynku 9,94 proc.
5. Volkswagen — 485 sztuk, udział w rynku 9,08 proc.
6. Mercedes-Benz — 444 sztuk, udział w rynku 8,31 proc.
7. Citroen — 310 sztuk, udział w rynku 5,80 proc.
8. Iveco — 400 sztuk, udział w rynku 7,49 proc.
9. Opel — 239 sztuk, udział w rynku 4,47 proc.
10. Dacia — 167 sztuk, udział w rynku 3,13 proc.
11. Skoda — 77 sztuk, udział w rynku 1,44 proc.
12. Toyota — 52 sztuk, udział w rynku 0,97 proc.
13. Nissan — 58 sztuk, udział w rynku 1,09 proc.
14. Hyundai — 40 sztuk, udział w rynku 0,75 proc.
15. Isuzu — 19 sztuk, udział w rynku 0,36 proc.
Źródło: PZPM