Norweska sieć stacji paliwowych Statoil zamierza w przyszłym roku zmienić w Polsce nazwę na Circle K. Zmiany wynikają z międzynarodowego rebrandingu w związku z przejęciem sieci Statoil przez firmę Alimentation Couche-Tard, do której należy właśnie marka Circle K.
Norweska sieć Statoil została kupiona przez kanadyjski koncern Alimentation Couche-Tard w 2012 roku. Teraz nowy właściciel, do którego należy ponad 15 tys. sklepów i stacji paliwowych Circle K, chce wprowadzić tę markę jako jedyną dla wszystkich swoich stacji.
Firma poinformowała, że w maju br. stacje Statoil zmienią szyldy na Circle K w krajach skandynawskich, a w kolejnych miesiącach na innych rynkach: na Litwie, Łotwie, w Estonii, Rosji i Polsce. W naszym kraju rebranding ma nastąpić w przyszłym roku, obejmie 360 stacji.
Już z początkiem kwietnia br. polski oddział Statoil zmienił nazwę na Circle K Polska. Firma zapewnia, że nie wpływa to na obowiązujące umowy ani na funkcjonowanie programu lojalnościowego Statoil Extra.
Zastanawiam się nad celowością takiego rozwiązania, w końcu marka Statoil jest w Polsce bardzo dobrze rozpoznawalna i raczej lubiana. Circle K na pewno nie może liczyć na tę pierwszą cechę, a jak będzie z drugą to zobaczymy już za jakiś czas.