KONTROWERSYJNE PLANY UNII EUROPEJSKIEJ !

Czy zaletą lekkiego transportu nie jest przewóz towaru w znacznie szybszym czasie niż dzieje się to w pojazdach ciężarowych ? Wydawałoby się, że jest to strzał w dziesiątkę, jednak Unia Europejska rozważa wprowadzenie tachografów również we wszystkich pojazdach ciężarowych o DMC poniżej 3,5 tony. Jak zareagują kraje UE ?

THUMB_WIDE_tachograf

Pierwszy odzew w tej sprawie wydała Holandia gdzie planowana jest akcja, która ma na celu zwrócenie uwagi Brukseli na niezadowolenie przewoźników z tego pomysłu, ale jak im się dziwić ? Po tylu latach ” swobodnej ” jazdy busów, dziś trudno jest nam sobie wyobrazić, że to co stanowiło domenę tego segmentu przewoźników dzisiaj może dobiec końca. W prawdzie oficjalna decyzja jeszcze nie zapadła, ale nikłe są szanse by temu zapobiec, Bruksela ma wielu zwolenników tych kontrowersyjnych planów, co raczej nie działa na plus dla przewoźników. Czym może sugerować się Unia chcąc nałożyć ten przepis na pojazdy dostawcze ? Jednym z motywów może być częste przemęczenie kierowców, którzy w danym momencie stanowią potencjalne zagrożenie. Jednak mimo wszystko ograniczenie lekkiego transportu wpłynie diametralnie na wiele branż, zwłaszcza automotiv czy części zamiennych. Nałożenie tego typu ograniczenia może okazać się strzałem w kolano dla całego sektora dostawczaków.

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim!

Komentarze do artykułu

Komentarze