Importerzy aut – zwani potocznie „Laweciarzami” blokowali w miniony piątek ruch w Śródmieściu jadąc wolno jego ulicami. Zaczęli przy rondzie ONZ, a dalej kierują się na Dworzec Centralny, w ronda de Gaulle’a, Marszałkowską przez plac Bankowy, aleję Solidarności i ulicę Towarową z powrotem na Aleje Jerozolimskie.
W piątek 18 listopada o godzinie 10 w centrum Warszawy zaczął się protest kierowców lawet przeciwko podwyżkom akcyzy. Od stycznia przy rejestracji używanego auta trzeba będzie zapłacić wyższą akcyzę. Jej wysokość będzie bowiem zależeć od wieku auta i pojemności silnika. Dziś – zależy od pojemności silnika i wartości auta. Według organizatorów, import używanych samochodów z zagranicy stanie się nieopłacalny. „Strajk Importerów Samochodów – Laweciarze Łączcie Się!” – pod takim hasłem protestują kierowcy lawet.
Wiemy, że nie był to pierwszy i ostatni strajk tej grupy zawodowej. Kolejny strajk zaplanowano już na 9 grudnia br..
Portal Busiarze.com.pl objął stanowisko patronatu honorowego.
Informacja dla mediów:
Protest prywatnych importerów pojazdów – Przedsiębiorców, który ma się odbyć 18.11.br. w Warszawie jest wymierzony przeciwko pazerności władzy na nasze ciężko zarabiane pieniądze. Nie zna granic hipokryzja i zakłamanie w medialnych wypowiedziach ” ekspertów”, że sprowadzane przez nasze środowisko pojazdy mają zaniżane wartości na dokumentach. Pragnę poinformować, że każdy Urząd Celny naliczający akcyzę korzysta ze swoich urzędowych tabel wartości pojazdów. Zatem stawianie ok.120 tysięcznej rzeszy przedsiębiorców jako wyłudzacza/przestępcy jest kłamliwe i krzywdzące . W Polsce jesteśmy jedną z ostatnich gałęzi usług, gdzie ciężko wypracowane – OPODATKOWANE, o’ZUSowane- zyski trafiają do Polaków. Trudno mniemać dlaczego Rządzący Polską od ćwierćwiecza tego nie rozumieją i każda zmiana polityczna przynosi temu sektorowi uciążliwości nie do udźwignięcia. Początkowo to były cła, cła na składaki, a gdy rozłożono polski przemysł motoryzacyjny powstawały nowe kaskady finansowe dla polskich prywatnych importerów w postaci recyklingu i akcyz. Wraz z upadkiem tej branży pracę stracą kolejne dziesiątki tysięcy mechaników, lakierników oraz właścicieli sklepów z częściami zamiennymi. Zadam pytanie naszym Włodarzom ; czy woleliby wozić swoje dziecko 10- cio letnim Mercedesem czy w nowiutkim Fiacie Panda? Cena podobna. Choć z obserwacji wiem , że ci u władzy takich dylematów nie mają- wybierają Mercedesa, z tym że nowego:(
Zatem będziemy się sprzeciwiać zakusom na wprowadzenie absurdalnych regulacji- faworyzującą małą grupę bogatych,a niszczącą tysiące prywatnych, polskich firm.Zachęcamy media, do zainteresowania problemem jakim jest demontaż polskiego small biznesu branży motoryzacyjnej.
Z góry Dziękuję.
Sławomir Dąbrowski
Akcję przygotował i poprowadził – Sławomir Dąbrowski. Zdjęcia przygotował i opracował – Mariusz Goźliński.
Artykuł przygotował i opracował zespół redakcyjny portalu busiarze.com.pl kierowany przez koordynatora prasowego – Mateusz Urbaniak (mateusz@busiarze.com.pl).
1. Panstwo Polskie ma prawo nalozyc na Pana 15letniego Chevroleta zakupionego w innym panstwie czlonkowskim UE akcyze w wysokosci 560tysiecy PLN, POD WARUNKIEM ze bedzie zadac dokladnie takiej samej kwoty od zakupu takiego samego pojazdu z dajmy na to Lądku Zdroju.
2. Panstwo Polskie ma prawo nalozyc na pojazd dostawczy stawke akcyzy, mimo ze on dotychczas tej akcyzy nie posiadal, POD WARUNKIEM ze taka sama stawke akcyzy bedzie zadac od zakupu takiego samego pojazdu w dajmy na to Warszawie.
Krotko mowiac, moze dowolnie ksztaltowac wysokosc podatku, POD WARUNKIEM ze nie bedzie roznicowac jego wysokosci w stosunku do aut zakupionych w kraju a zagranica (UE).
Projekt to robi wiec ZLAMANIE zasady nie dyskryminacji towarów wspolnotowych JEST TAK OCZYWISTE, ze mnie szokuje ze w ogole o tym rozmawiamy, ale dla porządku podam linka:
http://www.podatki.abc.com.pl/czytaj/-/artykul/podatek-akcyzowy-od-wewnatrzwspolnotowego-nabycia-samochodow-osobowych/print/
My nie mowimy tu o czyms co rodzi watpliwosci. Zakaz dyskryminacji podatkowej ze wzgledu na pochodzenie to esencja Wspolnego Rynku i jeden z filarow UE.
Prosze sobie wyobrazic ze rzad Polski tworzy akcyze ktora nalezy placic od wszystkich aut zakupionych poza wojewodztwem mazowieckim, a wlasnie Polska jest takim wojewodztwem mazowieckim w Unii Europejskiej.
Jesli ktos pamieta to po tamtej akcyzie uzaleznionej od wieku rzad wprowadzil 500pln oplate ekologiczna ktora z dokladnie tych samych powodow zostala zakwestionowana i zniesiona.
Jesli sie ktos pyta po co wprowadzic taki podatek to chyba po to zeby ratowac reputacje Komisji Europejskiej ktora na bialym koniu uratuje polskich podatnikow przed wrednym rzadem PISu i moze tutaj oto chodzi, przy nieswiadomej wspolpracy poslow pis ktorym ktos wstawia “swinie”