Nowy silnik w Fordzie Transit – 2.0 EcoBlue

2014-ford-transit-rear-three-quarters-view

Nowy silnik o wariantach mocy od 105 do 170KM zastąpi starszą jednostkę 2.2 TDCi. Znajdziemy go pod maskami Transita i Transita Custom.

Zmiana jest podyktowana wchodzącą w życie od 1 września normą Euro 6. Ford w odróżnieniu od innych producentów zamiast modernizacji dotychczas stosowanej jednostki zdecydował się na całkowicie nową. Silnik to 4-cylindrowy turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem o pojemności 1 995 ccm spełniający normę Euro 6. Ostatnią cechę osiągnięto za pomocą systemu Selektywnej Redukcji Katalitycznej (SCR) z 21-litrowym zbiornikiem na płyn AdBlue, który powinien wystarczyć na przejechanie około 10 000 kilometrów, co jednak trochę podniesie koszty eksploatacji. Najmocniejszy wariant wspomnianej jednostki ma zapewniać całkiem solidne 405 niutonometrów przy stosunkowo niskich obrotach. Jak podaje Ford nowy silnik EcoBlue w każdym wariancie mocy ma dostarczać około 20 procent więcej momentu przy 1 250 obr./minutę, co starsza 2.2-litrowa jednostka. Do tego – rzecz jasna – jest to silnik oszczędniejszy od poprzedniego 2.2 TDCi – zużycie paliwa powinno być niższe o około 13%, w czym mają pomagać m.in. nowe wydajniejsze wtryskiwacze. Jednak największą zaletą dla polskich odbiorców będzie zapewne niższa cena, która wyniknie z niższej akcyzy obowiązującej tylko dla samochodów osobowych wyposażonych w silniki poniżej 2 litrów pojemności skokowej. Przypomnę, że na innych rynkach – np. w Stanach Zjednoczonych podstawową jednostką jest 275-konny 3.7 litrowy, benzynowy V6:)

The new Transit: EcoBlue Engine

Źródło zdjęć: Ford

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim!

Komentarze do artykułu

Komentarze

2 Komentarze

Komentowanie jest wyłączone.