Opel Vivaro – Wszechstronne 9-osobowe kombi

Opel_Vivaro_768x432_vi15_e01_704
opel.pl

Opel Vivaro jest na rynku od 15 lat. Jakiś czas temu z linii montażowych zjechało już 750 tys. egzemplarzy pojazdu. Druga generacja Vivaro pojawiła się w 2014 roku. Zwiększono wówczas jego możliwości ładunkowe i zmieniono wygląd. Pojawiły się reflektory o ciekawym kształcie z falistą krawędzią, duży grill, chromowana listwa z logo w centralnej części, a boki Opla ozdobiły przetłoczenia.

Testowany egzemplarz został wyposażony w miejsca dla 8 osób, które mogą podróżować pojazdem w komforcie, dając swobodę kierowcy, a do tego bez pogniecionych kolan i ze sporą ilością przestrzeni nad głową. W razie potrzeby, można zamówić także opcję z trzema siedzeniami z przodu, co sprawi, że samochodem będzie mogło podróżować aż 9 osób.

Fotel kierowcy z podparciem odcinka lędźwiowego jest wygodny dla pleców, które nie powinny cierpieć nawet podczas dłuższych podróży. Wysokie położenie fotela sprawia, że kierowca ma bardzo dobrą widoczność na drogę. Do polepszenia widoczności przyczyniają się także znacznej wielkości lusterka boczne oraz bardzo duża przednia szyba.

Dla tych, którzy potrzebują dodatkowej dawki luksusu, Opel ma w zanadrzu zestaw Tourer Pack dodający do wyposażenia elegancji m.in. za pomocą skórzanej tapicerki. Vivaro od środka jest przejrzyste, nie przytłacza nadmiarem przycisków, pokręteł, a wręcz uderza prostotą. Do obsługi systemu multimedialnego IntelliLink wykorzystano 7-calowy wyświetlacz

Dostęp do części ładunkowej pojazdu umożliwia otwierana do góry klapa, natomiast pasażerowie wsiądą do Vivaro przez boczne rozsuwane drzwi umiejscowione po obu stronach pojazdu.

W zależności od wersji pojazd ma masę dopuszczaną 2,7 lub 2,9 tony. Po zdemontowaniu ostatniego rzędu (konfiguracja 6-osobowa), przetransportujemy pojazdem 4m3 bagażu. Maksymalne możliwości ładunkowe, jakie uzyskamy w Vivaro Kombi to prawie 6m3.

We wnętrzu pojazdu zagospodarowano także przestrzeń na liczne drobiazgi. W górnej części deski rozdzielczej od strony pasażera znajduje się zamykany schowek, za ekranem nawigacji umieszczono półkę, a po prawej stronie drążka zmiany biegów chowaną podstawkę pod kubek z kawą.

Pod maską umieszczono jednostkę BiTurbo CDTI o pojemności 1,6 litra generującą 145 KM mocy oraz 340 Nm momentu obrotowego. Maksymalna prędkość uzyskiwana przez Vivaro wynosi do 183 km/h. Pojazd dobrze radzi sobie podczas przyspieszania, tłumi drobne nierówności, co sprawia, że nie są one zbyt uciążliwe dla pasażerów. Ponadto jak na swoje wymiary samochód jest dosyć zwrotny. Vivaro spala 7,7 l/100 km przy mieszanej jeździe na trasie oraz w warunkach miejskich.

Opel Vivaro to model, który może służyć m.in. jako środek transportu dla dużej rodziny, drużyny siatkarskiej lub grupy przyjaciół. Oprócz wersji pasażerskiej samochód występuje także w wariancie furgon, kabina załogowa, a także kabina z platformą do zabudowy.

Cena Vivaro w polskich salonach w wersji o masie 2,7 tony rozpoczyna się od 84 880 zł, natomiast za wariant pasażerski kombi trzeba zapłacić od 97 467 zł. W standardzie Opel oferuje radio z głośnomówiącym systemem telefonicznym, komputer pokładowy, a także elektryczne szyby przednie, elektrycznie regulowane, podgrzewane lusterka, klimatyzację oraz zamek centralny z pilotem.

 

zdjęcia: opel.pl

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim!

Komentarze do artykułu

Komentarze