
Niedawno opublikowano Raport Samochodów Używanych DEKRA 2016, który obejmuje również pojazdy dostawcze. Które z nich uznano za najmniej awaryjne?
Przyznam szczerze, że zawsze podchodzę z rezerwą do raportów niemieckiej organizacji DEKRA. Dziwnym trafem niemal zawsze przodują w nich auta rodzimej produkcji, natomiast w analogicznych statystykach tego typu na czele widnieją zazwyczaj te produkcji japońskiej. Stąd też na takie statystyki warto patrzeć z małym przymrużeniem oka. Zamiast opisywać wyniki wklejam je w postaci zestawienia, zdecydowanie wygodniejszego do przyswojenia.
Samochody użytkowo-osobowe małe
- Przebieg do 50 000 km
1. Opel Combo (2011)
2. Mercedes Vito/Viano (2003)
3. Volkswagen Amarok (2010)
- Przebieg 50 000 do 100 000 km
1. Volkswagen Amarok (2010)
2. Mercedes Vito/Viano (2003)
3. Fiat Doblo (2010)
- Przebieg 100 000 do 150 000 km
1. Peugeot Partner (2008)
2. Citroen Berlingo (2008)
3. Mercedes Vito/Viano (2003)
Samochody użytkowo-osobowe duże
- Przebieg do 50 000 km
1. Renault Master (2010)
2. Mercedes Sprinter (2006)
3. Opel Movano (2010)
- Przebieg 50 000 do 100 000 km
1. Renault Master (2010)
2. Mercedes Sprinter (2006)
3. Opel Movano (2010)
- Przebieg 100 000 do 150 000 km
1. Volkswagen Crafter (2006)
2. Mercedes Sprinter (2006)
3. Peugeot Boxer (2006)
Tak jak w poprzednich latach raport uwzględnia informacje z przeglądów okresowych, które były przeprowadzone przez dwa ostatnie lata. Co istotne – DEKRA wybiera tylko usterki ważne z punktu widzenia użytkownika, nie biorąc pod uwagę normalnego zużycia eksploatacyjnego części. Tym samym, przepalona żarówka czy zużyte wycieraczki nie są odnotowywane w badaniu, a według organizacji, wyniki raportu mają odzwierciedlić ogólną trwałość samochodu.
Każdy raport DEKRA dzielony jest na segmenty samochodów zgodnie z ogólnie przyjętymi standardami oraz przebieg, a nie wiek jak w innych tego typu zestawieniach. Zdaniem specjalistów DEKRA, przebieg pojazdu jest bardziej miarodajnym czynnikiem przy analizie występowania usterek niż jego wiek. Uwzględniono więc trzy kategorie przebiegów: do 50 tys. km, 50–100 tys. km i 100–150 tys. km. Patrząc więc z perspektywy typowego użytkownika samochodów używanych sprowadzanych zza zachodniej granicy to takie statystyki nie mają dla niego większego znaczenia.
hehehe niemieckie bez usterek crafter zdąży zgnić nim sie zepsuje podobnie jak sprintery i inne vita