Opublikowano Raport Samochodów Używanych DEKRA 2016, który obejmuje też pojazdy dostawcze.

master_nowy_02

Niedawno opublikowano Raport Samochodów Używanych DEKRA 2016, który obejmuje również pojazdy dostawcze. Które z nich uznano za najmniej awaryjne?

Przyznam szczerze, że zawsze podchodzę z rezerwą do raportów niemieckiej organizacji DEKRA. Dziwnym trafem niemal zawsze przodują w nich auta rodzimej produkcji, natomiast w analogicznych statystykach tego typu na czele widnieją zazwyczaj te produkcji japońskiej. Stąd też na takie statystyki warto patrzeć z małym przymrużeniem oka. Zamiast opisywać wyniki wklejam je w postaci zestawienia, zdecydowanie wygodniejszego do przyswojenia.

Samochody użytkowo-osobowe małe

  • Przebieg do 50 000 km

1. Opel Combo (2011)
2. Mercedes Vito/Viano (2003)
3. Volkswagen Amarok (2010)

  • Przebieg 50 000 do 100 000 km

1. Volkswagen Amarok (2010)
2. Mercedes Vito/Viano (2003)
3. Fiat Doblo (2010)

  • Przebieg 100 000 do 150 000 km

1. Peugeot Partner (2008)
2. Citroen Berlingo (2008)
3. Mercedes Vito/Viano (2003)

Samochody użytkowo-osobowe duże

  • Przebieg do 50 000 km

1. Renault Master (2010)
2. Mercedes Sprinter (2006)
3. Opel Movano (2010)

  • Przebieg 50 000 do 100 000 km

1. Renault Master (2010)
2. Mercedes Sprinter (2006)
3. Opel Movano (2010)

  • Przebieg 100 000 do 150 000 km

1. Volkswagen Crafter (2006)
2. Mercedes Sprinter (2006)
3. Peugeot Boxer (2006)

Tak jak w poprzednich latach raport uwzględnia informacje z przeglądów okresowych, które były przeprowadzone przez dwa ostatnie lata. Co istotne – DEKRA wybiera tylko usterki ważne z punktu widzenia użytkownika, nie biorąc pod uwagę normalnego zużycia eksploatacyjnego części. Tym samym, przepalona żarówka czy zużyte wycieraczki nie są odnotowywane w badaniu, a według organizacji, wyniki raportu mają odzwierciedlić ogólną trwałość samochodu.

Każdy raport DEKRA dzielony jest na segmenty samochodów zgodnie z ogólnie przyjętymi standardami oraz przebieg, a nie wiek jak w innych tego typu zestawieniach. Zdaniem specjalistów DEKRA, przebieg pojazdu jest bardziej miarodajnym czynnikiem przy analizie występowania usterek niż jego wiek. Uwzględniono więc trzy kategorie przebiegów: do 50 tys. km, 50–100 tys. km i 100–150 tys. km. Patrząc więc z perspektywy typowego użytkownika samochodów używanych sprowadzanych zza zachodniej granicy to takie statystyki nie mają dla niego większego znaczenia.

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim!

Komentarze do artykułu

Komentarze

1 Komentarz

  1. hehehe niemieckie bez usterek crafter zdąży zgnić nim sie zepsuje podobnie jak sprintery i inne vita

Komentowanie jest wyłączone.