Pozazdrościli naszym zabudowywaczom.

Polska potęgą jest w transporcie. Dzięki temu nie tylko co roku sprzedaje się coraz więcej aut ciężarowych, w tym oczywiście busów, ale i coraz więcej i lepszych produkuje się zabudów. Oczywiście prym wiodą plandeki, ale kontenery, chłodnie, lawety itd. to też już nasza specjalność. Nasza, czyli Polska.

Jak ciekawy i dynamicznie rozwijający się jest to rynek świadczy, że postanowił na niego wkroczyć producent znany dotychczas z dużych- Schmitz-Cargobull. Po wcześniejszych zapowiedziach można już kupić modułowe kontenery tego producenta. Pod marką V.KO DRY znajdziemy gotowy do montażu produkt, dedykowany podwoziom o DMC do 3 do 6 Ton.  Czyli można będzie wrzucić taki kontener i na Daily 50-tkę.

Czym chce przekonać Schmitz-Cargobull do swojego rozwiązania? W sumie tym co najważniejsze. Producent deklaruje, że dzięki zastosowaniu cienkich paneli ściennych (grubość tylko 20 mm), lekkiej ramie pośredniej cała konstrukcja ma być lżejsza o około 10% od zabudów konkurencji i dawać przy autach 3,5 DMC realne 1 Tony ładowności. Nie ważyliśmy, nie potwierdzamy, ale przy najbliższej okazji sprawdzimy :-).

Coś więcej? W sumie tak. Na poniższym filmie widać jak wg producenta szybko i prosto można taką zabudowę złożyć na Mercedesie Sprinterze. Fajny filmik, ale pamiętać należy, że szczególnie w tego typu konstrukcjach rzetelny i profesjonalny montaż do gwarancja jakości całości. Nie podjęlibyśmy się więc tego w garażu. Czy konstrukcje Schmitz-Cargobull zaczną pojawiać się na ulicach zależy zapewne od ceny, której jeszcze nie znamy.

 

Źródło: www.cargobull-vanbodies.com

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim!

Komentarze do artykułu

Komentarze