Sprinter 2016 z Euro 6

The new Mercedes-Benz Sprinter 2013

W związku z przejściem z normy Euro 5+ na Euro 6 Mercedes-Benz zmuszony został do kilku zamian w Sprinterze. Dotyczą one oczywiście tylko jednostek napędowych.

Część silników zyska na mocy, inne natomiast pozostaną w ofercie w swojej dotychczasowej formie. Najsłabszy silnik OM 65 w bazowej wersji Sprintera o oznaczeniu 210/310 CDI to dotychczas  95 KM, po zmianach osiąga  114 KM. Mocniejszy wariant tego samego silnika w wersjach 213/313 CDI poprzednio – 129 KM, a teraz zostanie zastąpiony wersją o mocy 143 KM. Zmianie ulegną – rzecz jasna – także oznaczenia modelowe. Teraz spotkamy się odpowiednio z – 211/311 CDI i 214/314 CDI.

W palecie jednostek napędowych bez zmian pozostaną silniki wysokoprężne o mocach 163 oraz 190 KM oraz 156-konna benzynowa konstrukcja, spełniająca wcześniej normę Euro 6.

Z innych zmian na pewno warto wspomnieć o pojawieniu się w ofercie aż  5,5-tonowego wariantu Sprintera. Wcześniej mogliśmy wybierać od 3 do 5 ton. Dopuszczalna masa całkowita najcięższej odmiany Sprintera wzrośnie wobec tego o 500 kilogramów, a ładowność o 450 kg.

Niestety zmiany obejmują także cennik. Auta z normą Euro 6 są obecnie droższe nawet o 4 tys  zł. Z tego co wiemy można jeszcze nabyć Sprintera Euro 5+, ale są to pojedyncze egzemplarze. Liczymy, że po wyprzedaniu Euro 5 ceny Euro6 mogą nieznacznie spaść.

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim!

Komentarze do artykułu

Komentarze