Sprzedawałeś Mastera? Sprzedaj Ducato.

„Fabryka Sevel, która powstała we Włoski, Val di Sangro w 1981 roku, ma ponad 1 mln 200 tys. m2 a pracuje tam  6200 osób. Jest to największy i najbardziej elastyczny zakład produkcyjny lekkich pojazdów użytkowych w Europie, z możliwością produkowania pojazdów w szerokim zakresie różnych konfiguracji. Sevel jest również jedną z najbardziej zaawansowanych fabryk na świecie pod względem specjalizacji, organizacji i wydajności pracy.” jak pisze włoski portal http://www.ilnuovoonline.it

Brzmi super? Tak… niestety na dziś produkuje się tam głównie Fiata Ducato, który jak wiemy w związku „z pewnymi” zmianami ekologicznymi w silniku oraz dość wysokiej cenie jest dziś nie najlepszą ofertą pod np. międzynarodówki.  Potencjał fabryki trzeba jednak wykorzystać no i FCA Italy podpisało właśnie umowę z PSA Groupe na przesłużenie współpracy do 2023 roku w zakresie produkcji lekkich aut dostawczych. Co warto zaznaczyć związek trwa już 40 lat.

Stąd prosty wniosek. Boxery, Jumpery i Movano (Opel kończy współpracę z Renault po wykupieniu koncernu przez PSA) będą takie same. Co więcej dalej będzie tam tylko silnik produkowany przez PSA dla Boxera i Jumpera.

Co ważne koncerny zakładają zwiększenie mocy produkcyjnych już w 2019 roku w związku z ciągłym wzrostem zapotrzebowania. To pozytywna wiadomość bo jak widać zakładają dalszy rozwój transportu w tym segmencie.
Umowa przewiduje też wykorzystanie uzupełniających mocy produkcyjnych Groupe PSA do montażu niektórych wersji największego pojazdu użytkowego w celu zaspokojenia popytu klientów na marki Peugeot, Citroën, Opel i Vauxhall. Czyli jest szansa, że np fabryka Vauxhalla w Wielkiej Brytanii będzie działać dalej.

Liczymy, że Fiat zareaguje na tegoroczną zmianę w modelu Renault Master i pojawi się też nowy Movano/Boxero/Ducato. Ducato 3.0 wróć.

 

 

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim!

Komentarze do artykułu

Komentarze