Ducato z rozstawem osi 4,3m!

01

Niedawno musieliśmy pożegnać się z 3 litrowymi Ducatami. Od wprowadzenia normy spalania Euro 6 Fiat nie montuje już w swoich samochodach silników 3.0, zostały one zastąpione jednostką 2.3 o mocy dochodzącej aż do 180 KM. Nie wszystkim jednak ta zmiana przypadła do gustu. Ducato odpadło z rywalizacji z Iveco, w którym nadal montowany jest silnik i pojemności skokowej 3.0 . Czym więc będzie bronił się teraz Fiat aby utrzymać się w konkurencji?

 

 

2-kopia

Włoski koncern zdecydował się wprowadzić Ducato z rozstawem osi aż 4,3m. To prawdopodobnie umożliwi montaż takich konstrukcji na ramie jak np. kabina sypialna Spojtrak i zabudowa 10 paletowa lub zabudowa 10 EP z windą. Będzie to bardzo dobre rozwiązanie dla klientów, którzy cenią sobie wygodne spanie w samochodzie, jednocześnie zachowując dostatecznie dużo miejsca na przewożenie ładunku. Co ciekawe nowa rama będzie ważyła tylko o 5kg więcej niż jej krótszy odpowiednik. Jak wiadomo, w dostawczakach walczymy o każdy kilogram, więc również dużym plusem jest brak dodatkowej instalacji Adblue oraz mniejsza waga samego silnika.

Według edostawcze.pl nas nowe, dłuższe Ducato to poważny atut na rynku DMC do 3,5t. Podobne podwozie tzw. L5 można np zamówić w Fordzie Transicie, ale tam silnik to tylko 2.0 i 160 KM. Samochody z takim podwoziem można już zamówić w edostawcze. Jednak ze względu na zastosowanie lżejszych i mocniejszych osi będzie taki samochód droższy o około 4000 zł od wersji L4. Możliwość przewiezienia dłuższego ładunku lub po prostu więcej palet przy kabinach typu plecak zrekompensuje na pewno tą różnicę cenową.

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim!

Komentarze do artykułu

Komentarze

5 Komentarze

  1. Leki 10 EP Ducato do tej pory to jakieś 1000 kg ładowności. Zwiększenie zabudowy na 12 EP nie odejmie 900 kg. Zresztą można kupić np w edostawcze 12 EP Daily i z tego co wiem ma co najmniej 900 kg ładowności bo się nad takimi zastanawiałem.

    • Ducato 3.0 180KM, zabudowa 10ep, spanie XL Spojkar, z kierowca i jego gratami ładownośc max 700kg, nie 1000 kg jak pisał ktoś wyżej. pozdrawiam

  2. Co im da wydłużenie ramy jak i tak środek ciężkości nie jest wyważony bo pół paki nadal jest w powietrzu. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem by było wprowadzenie osi rejestrowanej jako przyczepke dającej dodatkowe 300-400 kg legalnie i mamy trzy osiową konfiguracje co brzmi efektownie i ma miarodajny efekt w transporcie np w Holandii.

Komentowanie jest wyłączone.