Honker, Lublin i Pasagony odchodzą do przeszłości

naglowek-honker-cargo

Złe wiadomości dla fanów polskiej motoryzacji. Jeszcze kilka lat temu Zbigniew Tymiński miał pomysł na reaktywowanie polskich samochodów użytkowych, przejmując produkcję modeli Lublin oraz Honker. Ponadto były plany wprowadzenia do produkcji dwóch nowych modeli busów do przewozu 22 osób o roboczej nazwie Nowy Honker Bus. Pierwszy projekt znajdował się na etapie budowy prototypu, przewidywano zastosowanie jako jednostki napędowej silnika Andoria ADCR o mocy zwiększonej do 150 KM. Drugi model, o zwiększonej kubaturze oraz oddzielnym wejściem dla pasażerów był w fazie koncepcyjnej. Niestety zrealizowanie tego planu będzie już raczej niemożliwe. Oficjalną upadłość ogłosiła bowiem zarządzana przez pana Tymińskiego spółka DTZ Fabryka Samochodów, bardzo blisko związana z Fabryką Samochodów Honker i od 1 czerwca znajdująca się pod zarządem syndyka.

nowy honker bus 2c LD

Niestety także Fabryka Samochodów Honker już długo nie pociągnie, jako że już we wrześniu wszystkie lekkie auta użytkowe będą musiały spełniać w Europie normy emisji spalin Euro 6. Silniki z Andrychowa nie są w stanie czegoś takiego zaoferować, a dostosowanie ich do nowych norm , czy też zakup innej jednostki są ekonomicznie nieopłacalne.

Źródło ilustracji: www.honker.com.pl

Dziękujemy Filipowi z 40ton.net za pomoc w powstaniu artykułu.

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim!

Komentarze do artykułu

Komentarze