Nowość – wodorowanie silników

20160129_140446

Wodorowanie silników spalinowych to pomysł z USA – od 6 lat rozwijany w UE szczególnie we Francji. Ponad 1500 warsztatów samochodowych co miesiąc wodoruje kilkaset silników, usuwając z nich nagar. Zabieg wykorzystuje bezpieczne zjawisko pyrolizy , które rozbija nagar w gaz wydalając go rurą wydechową.

Nagar to pozostałość po spalaniu paliwa i oparów oleju, przylegając do elementów w układzie spalania unieruchamia je, zaślepia przepływy powietrza oraz spalin, doprowadzając do utraty mocy, dymu z rury wydechowej i ostatecznie do trybu awaryjnego, co kieruje nas prosto do warsztatu.

denko tłoka EGR (2) gniazda zaworów

Liczne silniki rozebrane po wodorowaniu udowodniły, że “świeży” nagar może być całkowicie usunięty, a ten wieloletni poważnie zredukowany. Dlatego wodorowanie silnika zaleca się od nowości pojazdu co 30 tyś km, lub raz do roku jeśli pojazd porusza się głównie w cyklach miejskich.

Wodorowanie silnika działa skutecznie na elementy układu spalania gdzie występuje obieg gorących spalin, dlatego też zabieg nie obejmuje kolektora dolotowego gdzie EGR miesza spaliny z zimnym i świeżym powietrzem.

Proces pyrolizy rozpoczyna się w komorze spalania i obejmuje zawory i ich gniazda oraz końcówki wtrysków, dociera do turbiny od strony spalin i zaworu EGR. Drugim etapem jest możliwość wypalenia DPF lub FAP bez wysilenia silnika.

W procesie tym nie używa się chemii, nie demontuje silnika, nie stosuje się płukanek. Po zabiegu nie wymienia się też oleju, paliwa oraz filtrów.

Obecnie urządzenie czyści silniki do 4 litrów pojemności, pracujemy już nad maszyną, która będzie uzdrawiać silniki autobusów, maszyn budowlanych, maszyn rolniczych do 20 litrów pojemności.

Efekty po wodorowaniu : silnik odzyskuje moc, wycisza się, ustają wibracje, płynnie wchodzi na obroty w dolnych zakresach , redukcja zadymienia z rury wydechowej o 60-70 % – dlatego we Francji wszyscy po wodorowaniu przechodzą bez problem diagnostykę spalin.

Wodorujemy tylko silniki sprawne mechanicznie, lejące wtryski, czy cieknąca turbina dyskwalifikują silnik do wodorowania.

Taki zabieg może być bardzo przydatny w przypadku naszych busów pokonujących często nawet 100.000 km rocznie. W takim wypadku musimy być pewni naszych samochodów, a wodorowanie może być w tym bardzo pomocne.

W Polsce wodorowanie wykonuje Autonagar.pl

Dziękujemy Panu Sławomirowi za przybliżenie tej technologii.

 

[optin-cat id=”2497″]

 

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim!

Komentarze do artykułu

Komentarze