Jak ustaliliśmy aż 6 Polskich Przewoźników Transportu Lekkiego otrzymało po Nowym Roku listy z prośbą o udostępnienie Francji informacji o Loi Marcon.
Polska Unia Transportu mówi o czterech takich kontrolach w szeregach stowarzyszenia. Jednak jak ustaliliśmy kontrolę przeprowadzono także poza jej szeregami i wiemy tylko o dwóch.
Według naszych informacji z dwóch źródeł Francuzi poinformowali listownie zarówno przedstawicieli tych firm jak i firmy.
W listach tych zaznaczono dokładną datę kiedy przewoźnik ma dostarczyć dokumenty m. in.: wpis do ewidencji, ilość zatrudnionych pracowników wraz z czasem przebywania na terytorium Francji, ubezpieczenie potwierdzone drukiem A1 z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz potwierdzeń przelewów pracowników za ostatnie 3 miesiące.
Wiemy, że firmy należące do Polskiej Unii Transportu zostały wybronione przez kancelarię którą dysponuje stowarzyszenie. W dwóch pozostałych przypadkach na przedsiębiorstwa zostały naniesione kary za brak wymaganych dokumentów czy też za brak rozliczeń kierowców do swojego przedstawiciela.
Przypominamy tym samym, że od 1 stycznia 2017 roku obowiązuje internetowe zgłoszenie pracowników oddelegowanych na terytorium Francji.