Renault Master 2.3dCi (170KM) z AdBlue

W niedzielę wieczorem przy współpracy z firmą PHU „Iwona – Trans” z miejscowości Dobra k/Turku mieliśmy okazję zobaczyć i przetestować – pierwszy raz w Polsce – nową „renówke” z AdBlue wersję 2.3 dci. Trasa przebiegała z siedziby firmy aż do Paryża (Francja) i liczyła 1 518 kilometrów.

Wygląd zewnętrzny

Nowy Renault Master z AdBlue – bo tak naprawdę brzmi pełna nazwa nowej wersji niczym na zewnątrz nie różni się od wydanej w 2014 roku wersji 165 konnej eco – energy. Auto zatem zachowuje swój poprzedni wygląd i ciężko rozróżnić go od wcześniejszej wersji. Na lewych drzwiach zmienia się jedynie nowy pasek z oznaczeniem – 165 zastępuje cyfra 170.

Nowy „master” nadal ma problemy z doświetlaniem drogi, choć według naszego testera są one troszkę lepsze min. od Fiata. Podczas pierwszego użytku nowy model nie miał poprawnie ustawionych spryskiwaczy – wydaje się nam, iż producent nie dokłada staranności by auta trafiały poprawnie ustawione.

Kolejną wadą od początku produkcji „Masterów”  jest oś skrętna, która nadal ma mniejszy zakres w porównaniu do innych aut ciężarowych do 3,5 tony.

Silnik z AdBlue i skrzynia

Nowy Master to przede wszystkim nowa norma ekologiczna – jako trzecia marka – zaraz po Mercedesie i Iveco, która wprowadziła na rynek Euro 6!

22 litrowy zbiornik na AdBlue według producenta ma wystarczyć aż na 12 tysięcy kilometrów. To więcej od poprzednich firm choć, to może być tylko statystyka czysto reklamowa.

No a teraz czas na nowe serce. Silnik z niespełna 2,3 litra pojemności dzięki posiadaniu dwóch turbin uzyskuje aż 170 KM. To najmocniejszy silnik stajni Renault Master i na pewno jedyny wybór pod międzynarodówkę.

Niestety nowe serce nadal nie daje rady pod wzniesienia. W teście przeprowadzonym na trasie Dobra (PL) – Paryż (FR) kilkukrotnie i na różne sposoby próbowaliśmy sprawdzić „zwiększoną” moc silnika. Nadal bieg „6” nie może być nie redukowany, bo auto kolokwialnie mówiąc – nie idzie. Na małych wzniesieniach różnica jest około 10 – 15 oczek w dół, jednakże przed wzniesieniami musimy szybko wbić „5” by auto nie opadło z sił.

Deska rozdzielcza i mnóstwo bajerów w nowej „renacie”

Master z AdBlue w wersji standardowej różni się tylko nową deską rozdzielczą dodany został wskaźnik –  AdBlue z prawej strony pod wskaźnikiem poziomu paliwa.  Kokpit pozostał bez zmian.

Producent jednak zaznacza, iż jest możliwość wyboru różnych dodatków np. radia IOS Android, w którym mamy także możliwość zainstalowania nawigacji oraz montażu kamery cofania.

Opcja nowego radia jest przełomem w Renault Master, bo może on konkurować z innymi markami takimi jak Fiat i Iveco.

 

Spalanie i jazda wynikającą z testu auta! 

Chcielibyśmy zaznaczyć na wstępie, że auto przemierzyło 1514 km w różnych warunkach pogodowych, a cała trasa z Polski do Francji prowadziła autostradradami – także we Francji. Najwyższa prędkość osiągnięta podczas testu wyniosła 143 km/h (ze względu bezpieczeństwa nie testowaliśmy auta pod kątem osiągnięcia maksymalnej prędkości). 

Warunki pogodowe:

  • temperatura: noc –  – 1 do 9, dzień 9 do 18 stopni Celsjusza. Różnica temperatur: 20 stopni Celsjusza.
  • Większość trasy wiał silny, momentami porywisty wiatr.
  • Na terenie Niemiec silne opady deszczu przez 286 km

Zużycie AdBlue: 1,86 litra na test

Zużycie paliwa: 19 l/100 km

Prędkość maksymalna: 143 km/h

Średnia prędkość: 88,6 km/h

Ładunek: 500 kg

Testowane auto wyposażone w opony zimowe „Bridgestone BLIZZAK” 225/65 R16C.

 

Krótkie spostrzeżenia kierowcy:

– Dobrym rozwiązaniem byłoby zamontowanie dodatkowego oświetlenia (halogeny dalekosiężne)

– Kabina wewnątrz pojazdu i komfort kierowcy pozostaje na pierwszym miejscu wśród aut dostawczych i ciężarowych do 3,5 tony.

– Nadal minusem w „renówkach” pozostaje widoczność w prawym wstecznym lusterku podczas opadów deszczu.

„Nasza renówka” rozpoczęła test z początkowym stanem licznika 162 km. Na zakończenie warto dodać, że auto wyposażone jest w zabudowę GRUAU. Z ciekawością i zainteresowanie czekamy na opinię innych użytkowników „masterek” użytkujących modele 170.

Współpracujący z nami portal edostawcze.pl przygotował ofertę zakupu ww. samochodu ciężarowego do 3,5 t. Przedstawiona oferta cenowa ma charakter informacyjny, nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 par.1 Kodeksu Cywilnego.

Oferta Renault Master (170KM) z AdBlue

 

Dziękujemy za możliwość przeprowadzenia testu Państwu Iwonie i Krzysztofowi Gil –  firmie PHU „Iwona-Trans”  z miejscowości Dobra k/Turku.

Osobne podziękowania za współpracę, zaangażowanie oraz pełen profesjonalizm kierujemy do Lucjana – kierowcy PHU „Iwona-Trans”.  

 

Od redakcji serwisu: 

W związku z pytaniami o wyliczone spalanie z trasy Dobra k/Turku – Paryż informujemy:

Trasa ta rozpoczęła się o 20 a następnego dnia o 10 byliśmy już w Paryżu. Jazda non stop 110 – 130km/h, warunki atmosferyczne –  silny wiatr, niska temperatura i opony zimowe przyczyniły się do spalania w wysokości 19 l/100 km. Auto nie było testowane pod kątem minimalnego spalania.

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się nim!

Komentarze do artykułu

Komentarze

O Mateusz Urbaniak 201 artykułów
Redaktor portalu.

6 Komentarze

  1. Panowie test ok wszystko gra ale liczmy sie z jednym co nie koniecznie jest rozpatrywane przez producenta. W aucie gabarytow plandeki nie ma sie co dziwic ze pod gore na 6 nie pojdzie i to jeszcze z 500kg ladunku 😉 majac tyle wazy ponad 3t a dodajac jeszcze kierowce jego graty nowy zbiornik i paliwo w nim zyskujemy dzieki temu prawie 3.5t 😉 to nie iveco z 3.0 motorem i 180km… Ja jezdze masterem 165 w zabudowie otwarta skrzynia i auto idzie jak szalone z kazdego biegu na kazde wzniesienie. Jak juz robicie jakas opinie na temat samochodu to badzcie szczegolowi bo to akurat ma duze znaczenie. Bo ja osobiscie nie spotkalem sie jeszcze z kierowca ktory jadac na hiszpanie cisnal na 6 przez cala droge 😉 nawet na pusto to nie mozliwe 😉 a wina nie lezy po stronie auta tylko samej zabudowy bo to ona zmienia jego oplywowosc i aerodynamike…

    • Auto testowe przemierzyło 1518 km z średnią prędkością 88,6 km/h. Dodam, że tam gdzie to było możliwe pojazd poruszał się powyżej 120 km/h dlatego to spalanie jest takie a nie inne. Nie testowaliśmy auta pod wpływem spalania a obsługi i zmian w stosunku do innych rodzajów aut.

  2. Ad blue zwieksza mase wlasna pojazdu az o 40kg, jedynie FAIT i IVECO znalazła sposób by go nie montować w silnikach euro 6.

  3. praca na busach opiera się głównie na fixach, asapach i ekspresach, to chyba jednak spalanie ma dość duże znaczenie, a co się w obsłudze mogło zmienić, nadal kierownicą trzeba kręcić, wciskać pedały i zmieniać biegi…

Komentowanie jest wyłączone.