Od 23 lipca do 31 lipca br. na stanie naszej redakcji mieliśmy dostęp do testu nowego Fiata Talento.
No więc zaczynamy…
Jak większość z Was wie obserwując nasz FanPage na Facebook-u w sobotę 23 lipca odebraliśmy od Fiata nowego Talento. Jesteśmy jedną z pierwszych redakcji w Polsce, która testowała nowy narybek włoskich producentów.
W testach mieliśmy do dyspozycji silnik 1.6 EcoJet TwinTurbo o pojemności skokowej 1598 cm3, mocy maksymalnej – 145 (102 KM). Dodam, że to najmocniejsza wersja silnika wysokoprężnego tego modelu. Dostępne są także: 1.6 MultiJet Turbo (70 KM i 90 KM), 1.6 EcoJet Turbo – 70 KM oraz dwu-turbinowe 1,6 EcoJet TwinTurbo 92 i 107 konne.
Nowy Fiat Talento to następca Scudo ale z całą pewnością i odpowiedzialnością za ten test stwierdzam, że koncern Fiata podczas współpracy z francuskim koncernem – Renault i niemieckim Oplem nie dołożył starań by coś zmienić.
Warto na wstępie zaznaczyć, że Talento to kontynuacja po 23 letniej przerwie ze stajni Włoskiego producenta. W latach 1989 – 1994 nazwę tą stosowano w przypadku najmniejszych i skróconych wariantów modelu Fiata Ducato.
Środek bez zmian ale i przód także wiele się nie zmienia
W badaniu przed testem – na naszym FanPage – większość z Czytelników stwierdziło, że jest to nowy Traffic, Vivaro. Nic dziwnego środek niczym się nie różni od wcześniejszych wymienionych modeli.
Wysunięty drążek do zmiany biegów w połączeniu z podłokietnikami i układem siedzenia kierowcy daje wiele komfortu podczas dłuższych podróży.
Bak paliwa na ponad 1000 km
W testach pokonywaliśmy trasę Ostrołęka – Rzeszów – Ostrołęka oraz jazdę po mieście – Rzeszów. Auto spaliło nam 6,2 l/100km. To lepszy wynik niż mniejsze autko z tej rodziny – Fiat Doblo, którego swego czasu użytkowałem jeżdżąc po Unii Europejskiej. Oczywiście dodam, że jeździliśmy tylko na trybie Eco, który lekko „muli” nowego Talento. Wyłączenie trybu „ECO” zwiększa moc auta i widać różnicę choćby przy wyprzedzaniu.
Auto oczywiście jeździło załadowane około 550 kg.
Ostateczna ocena na 5!
„Talento – pomysłowe auto” uzyskuje w naszych testach mocną 5! Dlaczego? Na pewno za oszczędność zużycia paliwa. Ekonomia tego auta jest naprawdę wysoka jak na ten silnik. Duża przestrzeń ładunkowa daje wiele możliwości dla przyszłych spedycji zajmujących się szybkim i drobnicowym transportem. Niestety wygląd niczym się nie różni od Traffica stajnia Fiata nie popisała się jeśli chodzi o design auta.
Auto oprócz naszego zespołu testował także kierowca Krzysztof, który na co dzień pracuje jako kierowca Fiata Ducato 10 ep.
„Auto stanowczo lepiej się prowadzi. Zawieszenie jest bardzo elastyczne, pozwala na przyjemną jazdę. Nie jest to autko typowo miejskie i nadaje się na dłuższe kilkogodzinne podróże. Jestem w stanie polecić i wziąć odpowiedzialność za polecenie go moim kolegom po fachu.”